TV-REKLAMER En tv-reklame er en kort film med et salgsbudskab. BAg en reklamefilm er der altid en producent, som har fremstillet en ny vare eller et nyt produkt. Varen /produktet skal iklædes et image, som skaber interesse hos målgruppen dvs de seere, der skal købe varen. En tv-reklame fortæller altid en "historie" for at sælge sin vare. Historien kan indeholde beskrivelser af varens gode egenskaber, der skal lokke forbrugerne til varekøb. Derudover kan reklamespottet invitere seeren ind i et miljø, der lover succes hos fx det modsatte køn eller en ny og attraktiv livsstil ved et køb af denne vare. LÆS ARTIKLEN OM PRODUKT PLACERING: http://politiken.dk/kultur/ECE200585/forbrugerraad-produktplacering-er-et-knaefald-for-kapitalen/ TV-Reklamer inddelt efter fortællestil TV-reklamer kan inddeles i forskellige typer/genrer. I mange reklamer kan man finde træk fra andre historier, film og helt andre genrer (intertekstualitet) Nogle af reklamerne blander de forske